Activitățile propuse în cadrul proiectului sunt:
Pachet 1: Armonizarea și actualizarea platformei de mediere a locurilor de muncă (RO-HU) existentă (www.laboro.ro).
- Organizarea unui seminar RO-HU-UA pentru a prezenta platforma bilingvă LABORO părților interesate din Ucraina, pentru a discuta specificitatea acesteia și pentru a face schimb de idei privind adaptarea și dezvoltarea platformei astfel încât să fie funcțională și în Ucraina.
- Organizarea mai multor întâlniri de brainstorming cu partenerul ucrainean pentru îmbunătățirea și adaptarea platformei.
- Pregătirea și promovarea versiunii ucrainiene a platformei LABORO.
Pachet 2: Crearea unor structuri de educație vocațională non-formală (pools de competențe) care să funcționeze în cele trei regiuni transfrontaliere
- Organizarea unei întâlniri de lucru între cei 3 parteneri de proiect pentru dezvoltarea unui plan de acțiune pentru implicarea părților interesate și a experților în educația vocațională (profesori și muncitori mai în vârstă și calificați) în activitățile proiectului.
- Organizarea unei campanii de informare pentru părțile interesate și experții în educație vocațională (profesori și muncitori mai în vârstă și calificați) în cele 3 regiuni transfrontaliere.
- Organizarea de ateliere de lucru în cele 3 regiuni țintă, cu participarea părților interesate, experților în educație vocațională, reprezentanților companiilor și ai școlilor profesionale, pentru a dezvolta conceptul de structuri de dezvoltare a abilităților profesionale.
- Organizarea unor acțiuni pilot (traininguri) pentru dezvoltarea abilităților profesionale ale persoanelor necalificate sau slab calificate (într-o anumită profesie din fiecare regiune), conform nevoilor companiilor locale.
- Organizarea unor întâlniri comune pentru schimbul de informații, cunoștințe și concluzii ale atelierelor de lucru și acțiunilor pilot, pentru a crea baza unei rețele operaționale între cei 3 parteneri de proiect care va sprijini structurile de educație vocațională non-formală inițiate în regiunile țintă.
Pachet 3: Crearea unui plan comun al partenerilor proiectului care să aibă ca scop sprijinirea continuă a structurilor de dezvoltare a competențelor inițiate în regiunile țintă.
- Colectarea și centralizarea datelor, informațiilor și concluziilor de către cei trei parteneri de proiect în timpul evenimentelor proiectului și prin discuții cu companii, școli profesionale, experți în educație vocațională și alte părți interesate, precum și prin implementarea acțiunilor pilot.
- Organizarea unei întâlniri comune de lucru (schimb de experiență) între partenerii proiectului pentru a disemina informațiile și concluziile colectate și centralizate.
- Elaborarea planului comun al celor 3 parteneri de proiect pentru a sprijini în mod continuu funcționalitatea și eficiența structurilor de educație vocațională inițiate.